Read&Publish-Vertrag mit ACM

Open Access

Ab dem 1. Juni 2022 können Forscherinnen und Forscher der Universität Zürich können ihre Artikel in einer teilnehmenden ACM-Publikation unbegrenzt und kostenlos Open-Access publizieren.

Mit der Association for Computing Machinery (ACM) konnte eine weitere Read&Publish-Vereinbarung (ACM Open) abgeschlossen werden. Detaillierte Informationen zur Vereinbarung mit ACM sowie allen anderen Open Access-Abkommen bei denen die Universitätsbibliothek die Artikelgebühren für UZH-Forschende ganz oder teilweise übernimmt, finden Sie auf unserer Webseite Finanzierungsmöglichkeiten von Open Access-Publikationen der Universitätsbibliothek.

Bei Fragen kontaktieren Sie gern unsere Open Science Services unter oa@ub.uzh.ch.

Open Access publishing in ACM publications

A new Read&Publish agreement (ACM Open) have been reached with the Association for Computing Machinery (ACM). From June 1, 2022 researchers at the University of Zurich will be able to publish their research articles unlimited open access at no additional cost in participating ACM publications. Detailed information about the agreement with ACM and as well all other open access agreements where the University Library covers the article fees partial or full for UZH researchers can be found on the open access publication funding website of the University Library.

If you have any questions, please feel free to contact our Open Science Services at oa@ub.uzh.ch.